Bezoek dahliatuin kasteel Keukenhof

Op woensdag 14 september brengen we een bezoek aan de prachtige dahliatuin op het landgoed waarin 150 verschillende soorten van kwekers uit de Bollenstreek zijn samengebracht. Echt een lust voor het oog met de overweldigende kleurenpracht en een inspirerend voorbeeld voor het toepassen van dahlia’s in de tuin als solitair of in de plantenborder. Ook zijn er bij de Hofboerderij tal van vaste planten te bewonderen.

De dahliatuin maakt deel uit van het landgoed Keukenhof en ligt naast het kasteel, daterend uit 1641. Samen met o.a. boerderijen (kinderboerderij), koetshuis, woningen, restaurant etc. kent het landgoed 15 rijksmonumenten. De tuinen zijn in 1857 heringericht door de Zocherfamilie.

We verzamelen op het parkeerterrein Keukenhof 1 om 10.30 uur

Na aanmelding kunnen deelnemers aan deze excursie tegen een geringe vergoeding meerijden met de bestuursleden. Vertrek om 10.00 uur vanaf het parkeerterrein achter winkelcentrum Stadhoudersplein.

Aanmelding/informatie bij: de bestuursleden Wim Westgeest, tel. 0651005946 en wwestgeest8(at)gmail.com en bij Ber Hubben tel. 070 5117660 en beringe@casema.nl