Duinwandeling Kijfhoek en Bierlap

De volgende activiteit wordt, vanwege de onzekere vooruitzichten t.a.v. de coronabesluiten, aangekondigd onder voorbehoud.

Op dinsdag 15  juni zijn leden en belangstellenden welkom bij deze natuurwandeling, onder leiding van bioloog Kees Pinster, door een van de beperkt toegankelijke duingebieden van Kijfhoek en Bierlap. Deze terreinen maken deel uit van een keten van valleien met natuurlijk aandoende infiltratieplassen. Er is een grote rijkdom aan vogels, amfibieën en vele soorten vlinders  Ook is er een rijk assortiment aan duinplanten en -struiken.

Grazende runderen en paarden en ook reeën gaan de vergrassing en verstuiking tegen. Het gebied wordt beheerd door Dunea.

We verzamelen, let op!!!, op het parkeerterrein Kievitsduin direct naast de rotonde, bovenaan de Meijendelseweg, om 10.00 uur.

Duur van de wandeling ca. 2,5 uur.

Gelet op de coronamaatregelen gelden mogelijk medio juni nog beperkingen t.a.v. het max. aantal deelnemers.

Kosten deelname: de kosten van een dagkaart bedragen € 1.- voor houders van een zg. beschermers pas van het Zuid Hollands Landschap en € 2.- voor niet pashouders.

Graag bij aanmelding aangeven of u pashouder bent. Dhr. Pinster zorgt vervolgens voor de dagkaarten.

Aanmelding voor deelname bij de onderstaande bestuursleden.

Informatie en aanmelding: Ber Hubben, tel. 070 5117660 en email: beringe(at)casema.nl

Wim Westgeest, tel. 06 51005946 en email: wwestgeest8(at)gmail.com