Op natuur reis van Chendu in China naar Lhasa in Tibet.

Op maandag 20 januari neemt Jan Blokland ons mee op een groepsreis, gemaakt  in de zomer van 2009  met  jeeps door het ruige gebied in zuid-west China. De route van ca. 2500 km over highway 318 van Chendu naar Lhasa is een van de hoogste, gevaarlijkste maar ook mooiste bergwegen, aangelegd in de periode 1950-1954.  Door de slechte begaanbaarheid van deze weg is het omringende gebied dun bevolkt en is er vrijwel geen toerisme. Cultuur en natuur zijn  daardoor nauwelijks aangetast. Tijdens de 20 dagen durende reis werden 9 bergpassen gepasseerd met hoogten tussen de 4 en 5000 meter. Onderweg werden opnamen gemaakt van zowel de rijke plantengroei als de kleurrijke plaatselijke bevolking die vaak onder primitieve omstandigheden  leeft.De presentatie bestaat uit een groot aantal digitale opnames, waaronder veel macro-opnames en bewegende beelden  in Powerpoint en Video-DVD.

De lezing houden we op een nieuwe locatie namelijk in gebouw SION verbonden aan de St Jozefkerk, Parklaan  26, 2241 XN te Wassenaar.  Naast de kerk is er ruime parkeergelegenheid.Aanvang 20.00 uur. Toegang: leden vrij, niet-leden betalen  €2.-.Verder is er gratis koffie, thee en frisdrank.

Informatie: Wim Westgeest, tel. 06 51005946 en email: wwestgeest8(at)gmail.com en Ber Hubben, tel. 0705117660 en email:  beringe(at)casema.nl