Op safarie in zuidoost Australië en Tasmanië

Op maandag 21 februari doet Jan Blokland ons verslag van zijn reis, gemaakt in 2011,  door een gebied genaamd de Australian Capital Territory, de Snowy Mountains en het kustgebied in de omgeving van Ulladulla aan de Tasmanzee. Ook werd de Nationale Botanische Tuin in Canberra bezocht.

In Tasmanie werd de reis vervolgd in de nationale parken Ben Lomond en de Cradle Mountains. Hier werd onder leiding van lokale gidsen de zeldzame flora van vele wilde orchideeën bezocht en natuurlijk ook de Eucalyptusbossen.

De presentie bestaat uit films en een PowerPoint presentatie van de bijzondere planten, bloemen en ook van  het rijke dierenleven.

Deze lezing houden we  weer in gebouw SION. In verband met mogelijke Coronamaatregelen is het gewenst om u tevoren even aan te melden voor deze lezing.

Adres: St Jozefkerk, Parklaan 26, 2241 XN te Wassenaar.

Aanvang: 20.00 uur. Toegang: leden vrij, niet-leden betalen € 2.-

Verder is er gratis koffie, thee en frisdrank

Voorafgaande aan de lezing is er om 19.30 uur de jaarvergadering met o.a. bestuurszaken  het financieel jaarverslag 2021 van de penningmeester en het jaarverslag  2021 van de secretaris.

Informatie: Wim Westgeest, tel. 06 51005946 en email: wwestgeest8(at)gmail.com en Ber Hubben, tel. 0705117660 en email:  beringe(at)casema.nl